Arvee Business Group

Niels Arvee, Ondernemer over Ondernemen

Waarom is email marketing zo effectief?

20 maart 2017 Niels Arvee 0 Comments

Als je als bedrijf nog niet aan email marketing doet, dan kun je hier het beste zo snel mogelijk aan beginnen. Het is namelijk een kleine moeite, maar heeft een erg groot bereik. Vooral met de juiste software, zoals dat van e-mail-campagne.nl, kun je systematisch informatie rondsturen naar een doelgroep die al eens zijn interesse in jouw goederen of diensten heeft uitgesproken. Hier lees je waarom email marketing zo effectief is.

Goedkoop, snel en doelgericht

Een groot voordeel van het sturen van bijvoorbeeld een folder of nieuwsbrief, ten opzichte van het printen en uitdelen ervan, is dat het een stuk goedkoper is. Daarnaast wordt deze meteen ontvangen en kunnen de eerste reacties al binnen een paar minuten binnenkomen. En omdat je mensen benadert die vrijwillig hun email adres bij jou hebben achtergelaten, weet je ook dat je een relevante en geïnteresseerde groep bereikt.

Het gemak voor de ontvanger

Voor de ontvanger zitten er ook een aantal voordelen aan om via email benaderd te worden. Je kunt deze email lezen in je eigen tijd, met een kopje thee erbij en reageren op een tempo en op een tijdstip waarin je dit zelf wilt. Daarnaast heb je zelf je adres achtergelaten, dus grote kans dat het reclame of informatie is waar je daadwerkelijk in bent geïnteresseerd. Ook kun je jezelf vaak makkelijk uitschrijven van de mailinglist als je interesse aan het verliezen bent.

Goede meetbaarheid

Als laatste is er voor de zender van de email ook het voordeel van de meetbaarheid. Deel je folders uit op straat, dan is het moeilijk in te schatten wie deze ook leest en gebruikt. Door emails te sturen en deze ook interactief te maken, kun je alle activiteiten meten en hiervan leren in de toekomst. Vooral als je gebruik maakt van de juiste software, is email marketing een erg krachtig en leerzame manier van reclame maken.

Previous Post

Next Post