Arvee Business Group

Niels Arvee, Ondernemer over Ondernemen

Gedegen marktonderzoek: mystery shopping

16 oktober 2015 Niels Arvee 0 Comments

Wij, als Arvee Business Group, zijn in staat om verschillende onderzoeken te verrichten onder onze klanten. Dat kunnen onderzoeken zijn naar de behoeften van onze klant, maar onze onderzoeken kunnen zich ook op hele andere zaken richten. Toch zweren wij niet altijd bij onze eigen methodes en kijken we ook graag wat verder. Deze week maakten we kennis met een nieuw methode, te weten mystery shopping. We willen je daar vandaag alles over vertellen en weten wat jij van deze methode denkt.

Mystery shopping

De kans dat je gehoord hebt van de term mystery shopping, achten wij niet zo heel groot. Mystery shopping is namelijk een hele nieuwe onderzoeksmethode. De kern van deze methode is dat je een doelgroep in kunt schakelen, maar dat is natuurlijk standaard bij onderzoeksmethoden. Het voordeel van mystery shopping is alleen dat je een doelgroep inschakelt die volkomen bleu is op dit gebied. Stel je verkoopt lampen: via mystery shopping kom je dan bij een doelgroep die niets weet van het aanschaffen van lampen.

Mystery shopper in schakelen

Een mystery shopper in schakelen is een goed idee. Waarom? Omdat zo’n persoon dus eigenlijk een soort onbeschreven blad is. Hij of zij heeft geen voorkennis en kan laten weten wat iemand zonder die kennis van een product of dienst vindt. Dit is wel eens nodig, omdat je als ontwikkelaar of bedenker vaak veel te dicht op je eindproduct zit. Wij, van Arvee Business Group, zijn erg te spreken over het mystery shoppen. Wil je er meer over te weten komen? Laat hieronder dan een bericht achter en wij voorzien je van informatie.

Previous Post

Next Post